krajina

Toxíny spôsobujú autizmus aj hyperaktivitu detí!

[xyz-ihs snippet=”pop-up”]Ako ľudstvo sme definitívne prijali fakt, že sme nútení žiť v prostredí, ktoré je zamorené priemyselnými toxínmi. Prijali sme fakt, že toxíny svojou migráciou zamorujú každý kúsok našej planéty a my sa musíme tomuto stavu jednoducho prispôsobiť – a to nielen zmenou životného štýlu.

Toxíny a vedecké štúdie

O negatívnom a často skrytom pôsobení toxínov na naše zdravie sa intenzívne zaoberá množstvo odborníkov a vedcov z oblasti environmentálnej medicíny a environmentálneho zdravia.

Jednou z popredných osobností v tejto oblasti je profesor Philippe Grandjean z Dánska, ktorý sa špecializuje na skúmanie vplyvu toxických chemikálií v životnom prostredí na deti a ohrozenie ich zdravého vývoja.

ultrazvuk plodAko vyplýva z novej štúdie Harvard School of Public Health a Icahn School of Medicine at Mount Sinai spúšťačom nárastu neurologických porúch u detí ako autizmus, dyslexia či hyperaktivita detí stoja práve toxické chemikálie.

Ako však profesor Grandjean zdôrazňuje, obrovský problém predstavuje aj množstvo detí, ktoré trpia zníženou schopnosťou pozornosti, oneskoreným vývojom alebo zlým školským prospechom. Ako reálna príčina sa tiež ukazuje práve poškodenie vývoja mozgu vplyvom toxínov.

“Z klinických informácii dospelých pacientov, ktorí sa otrávili, vieme, že chemické látky môžu priamo vstúpiť do mozgu a spôsobovať neurologické symptómy. Keď sa to však stane u detí, alebo ešte počas tehotenstva, sú tieto chemické látky veľmi toxické a majú trvalé následky”. hovorí profesor Grandjean v rámci svojej kampane za novú globálnu stratégiu prevencie a kontroly používania neurotoxických látok.

Vedci totiž už v roku 2006 zverejnili päť chemikálií, ktoré boli identifikované ako neurotoxické látky:olovo, metylortuť, arzén, polychlórované bifenyly/PCB a toluén.

V dnešnej dobe k nim patria už ďalšie uznané neurotoxíny: mangán, fluór, chlórpyrifos (pesticíd), DDO (pesticíd), tetrachlóretylén (rozpúšťadlo) a polybromované difenylétery (spomaľovače horenia).

Nové vedecké poznatky načrtávajú aj priame spojitosti medzi týmito neurotoxínmi a negatívnym účinkom na zdravie detí.

  • mangán je spájaný so zníženými intelektuálnymi funkciami a postihnutím motoriky
  • rozpúšťadlá sú spájané s hyperaktivitou a agresívnym správaním
  • pesticídy spôsobujú kognitívne vývinové oneskorenie

Tichá pandémia?

Vedci však predpokladajú, že okrem týchto látok patrí medzi neurotoxíny aj mnoho ďalších, ktoré zatiaľ neboli jednoznačne identifikované, ale prispievajú k “tichej pandémii” neurologických porúch, narušeného správania či zníženej inteligencii.

Vedci považujú problém za globálny, ktorý vyžaduje globálny medzinárodný prístup k riešeniu – ako napríklad povinné testovanie chemikálií vzhľadom na škodlivé účinky, ako aj medzinárodné informačné stredisko.


 

Zdroje:

http://www.hsph.harvard.edu/philippe-grandjean/

http://edition.cnn.com/2014/02/14/health/chemicals-children-brains/index.html?hpt=hp_t2

http://www.hsph.harvard.edu/news/press-releases/chemicals-linked-with-brain-disorders-in-children

Foto:

http://edition.cnn.com/2014/02/14/health/chemicals-children-brains/index.html?hpt=hp_t2

Image courtesy of Evgeni Dinev / FreeDigitalPhotos.net

 

Páči sa Vám článok? Pokojne ho zdieľajte...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *